Hiter način za umiritev v stresnih situacijah

Sistem Energy Medicine po Donni Eden predstavlja kar nekaj zelo učinkovitih vaj za globoko sprostitev telesa, kar je prav to kar potrebujemo, kadar smo v stresu ali kakorkoli nemirni.

Nekaj primerov, kdaj so lahko te vaje učinkovite:
- Kadar smo utrujeni (fizično ali psihično),
- Kadar doživimo ali podoživimo dogodek, ki v nas vzbudi neprijetne občutke (strah, jeza, žalost..),
- Kadar imamo občutek, da ne obvladujemo situacije, da se je nakopičilo preveč stvari,
- V primeru nespečnosti (bodisi zvečer ali če se zbujamo sredi noči),
- Kadar ne moremo umiriti oziroma 'izklopiti' misli,
- Kadar telesa ne moremo umiriti, kljub temu da se namestimo v udoben položaj,…

Včasih pa se nam sploh ne zdi, da bi bili kakorkoli napeti (zakrčeno telo, čustvena napetost), ko pa naredimo katero izmed spodnjih vaj in začutimo globoko sprostitev, vidimo kaj resnično pomeni globoka sproščenost.

Vaje delujejo na način, da v vsakem položaju držimo točno določene točke, ki so odgovorne za uravnavanje različnih energijskih sistemov v našem telesu in ti posledično vplivajo na naše fizično telo ter procese v njem.

Teh vaj ni potrebo izvajati v zaporedju. Vsaka vaja ja samostojna, tako da lahko izvajate posamezne vaje in opazujete kaj se dogaja v vašem telesu. Največ koristi vam prinese vaja oz. tehnika, ki vam prinese največ globoke notranje sprostitve. Ko odkrijete svojo vajo oziroma svoj 'set' vaj, imate v rokah recept za globoko umiritev, kadarkoli jo potrebujete.


1. vaja: Nežen pritisk na nevro-vaskularne točke Trojnega grelca - Položaj 1:

a. Ena roka čez čelo
b. Druga roka za predelu glave, kot na sliki
c. Čisto nežen pritisk
d. Med izvajanjem počasi in globoko dihajte
e. Sede ali leže vsaj 3 minute (lahko tudi dlje)

Polozaj-za-umirjanje2


2. vaja: Nežen pritisk na nevro-vaskularne točke Trojnega grelca - Položaj 2:

a. Ena roka na strani glave, roka naj pokriva sence,
b. Druga roka: prvi trije prsti v vdolbini pri grlu;
c. Med izvajanjem vaje počasi in globoko dihajte
d. 2 minuti ali tako dolgo, kot vam paše 😉



3. vaja: Tapkanje to 'točki strahu':

a. Med izvajanjem vaje počasi in globoko dihajte
b. Položite dlan med prsi in s prsti druge roke tapkajte po 'točki strahu', kot prikazano na sliki. Lahko tapkate tudi z vsemi štirimi prsti po celotnem prekatu na hrbtni strani dlani med mezincem in prstancem. Tapkajte približno za 10-15 globokih vdihov in izdihov.
c. Nato prenehajte in naredite globok vdih in izdih.
d. Ponovno tapkajte po tej točki še za približno 3 minute, ob tem globoko dihajte. Lahko pa vajo izvajate poljubno dolgo.
e. V primeru, da stres še ni ponehal, ponovite še na drugi roki.


Vir slike: Trans4mind


4. vaja: Pomiritev Trojnega grelca:

a. Z rokami pokrijte oči tako, da so prsti čez oči, dlani pa počivajo na licih. V tem položaju naredite 3 počasne globoke vdihe in izdihe.
b. Z naslednjim vdihom prste rok pripeljite na sence in na tem mestu globoko izdihnite.
c. Nato z globokim vdihom pripeljite prste roke nad ušesa
d. Z izdihom skozi usta pogladite z rokami polkrožno za ušesi navzdol do ramen
e. Roke naj se močno obesijo na rame, s prsti močno pritisnite v rame
f. V tem položaju ostanite vsaj za dva globoka vdiha in izdiha
g. Nato naredite še en globok vdih skozi nos
h. Ter z globokim izdihom skozi usta dlani položite na srce, eno na drugo
i. V tem končnem položaju naredite še vsaj dva globoka vdiha in izdiha

 


5. vaja: Objem Trojni grelec – Vranica:

a. Objemite se, kot je prikazano na sliki: eno dlan položite na nadlaht nad komolec, drugo na spodnji del reber.
b. Držite najmanj za 3 počasne globoke vdihe in izdihe oz. tako dolgo kot vam paše 😉
c. Nato zamenjajte strani.
(Imam prijateljico, ki v tem položaju drži roke med gledanjem filma :))


6. Vaja Pomirjujoča poza:

a. Položite blazinico palca čez noht na kazalcu
b. Nato nežno postavite konice palcev na sence
c. Sredinec, prstanec in mezinec obeh rok nežno položite na čelo
d. Umirite dih: počasi in globoko dihajte
e. Ostanite v tem položaju dokler ne začutite globoke sprostitve, lahko pa tudi dlje